Mästerlunch

Fyfan vilken mästerkock!

För er som käkar LCHF eller bara tkr om Coleslaw har jag ett jättebra recept på de här:


Ingredienser:
7 dl finstrimlad vitkål
1 röd lök
1 dl majonnäs
2-3 tsk dijon senap
1 dl creme fraiche
salt och svartpeppar

Gör så här
Strimla vitkålen fint, går bra med osthyvel.
Strimla rödlöken fint.
Lägg rödlök och vitkål i en stor skål. Tillsätt majonnäs, senap, creme fraiche, salt och peppar. Öka på med lika delar majonnäs och creme fraich tills vitkålen blir krämig.
Smakar bättre om den får stå några timmar i kylen.

Passar utmärkt som tillbehör till kött.

NamnViktKolhydraterFettProteinKcal
Vitkål 175g 6,7 0,2 2,5 45,5
Lök gul röd 70g 4,2 0,1 0,8 22,4
Majonnäs 80% fett 95g 1,4 76 1 682,1
Senap fransk 15g 0,8 0,8 0,9 14
Crème fraiche 34% fett 90g 3 30,6 2,1 290,7
Totalt 445g 16 107,6 7,2 1054,7


Jag skippade löken för att få ner kolhydraterna lite och så är jag inte så mkt för lök...
Ska visa sen också vad jag gör för mästerlunch!

ÅÅÅH GAAH så spännande!!! Jag visar upp min mat i min blogg!! ÅRETS BÄSTA BLOGG OR WHAT!!!!! :D -.-

aja, kanske är intressant för er som är sugna att börja med LCHF och vill ha tips, du-no...

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej duuude (:



alltså vad går det där LCHF ut på? är det någon diet du är på nu?



kul att du också tränar och så. jag har inte mätt något nu sedan jag började, ska låta det gå ett tag till innan jag tar nya mått, men så kul när man märker själv att man blir starkare och så :D

2010-11-09 @ 19:23:44
URL: http://thereselarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0